چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

پلنگ غرب

رستگار رحمانی‌تنها رتبه اول کنکور ۸۸ در دو گروه آزمایشی تجربی و زبان خارجی 

 

 این کلیپ را ببینید (حتما احساسات و نظراتتون رو بنویسید)  

http://s1.picofile.com/chehreh-be-chehreh/Videos/palange%20gharb.3gp.html 

برای دریافت رمز فایل به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...

خواص سیر

سیر از مدت‌ها پیش، برای کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و بیشترین مورد استفاده آن در سال‌های اخیر برای موارد قلبی - عروقی و خاصیت ضد میکروبی آن بوده است.

ترکیبات سولفور شامل آلیسین، ظاهرات ترکیبات فعالی در ریشه پیاز گیاه سیر است. مطالعات نشان دهنده تاثیرات مهم اما علائم کاهش دهنده چربی و فعالیت ضد پلاکتی هستند. معمولا اثرات جانبی مصرف سیرخفیف و غیر متداول است.

سیر ظاهرا تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند. از این رو افرادی که جراحی می‌کنند باید ‌٧ تا ‌١٠ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند چرا که سیر زمان خونریزی را طولانی‌تر می‌کند.

ادامه مطلب ...

مرگ زیبا

شنیدم کــــــه چون قوی زیبـــــــا بمیرد         فـــــــریبنــــده زاد و فریبـــا بمیرد  

شب مــــــــرگ تنها نشیند به مـــوجی         رود گوشه ای و دور و تنها بمیرد  

ذر آن گوشه چندان غزل خواند آن شب         که خـود در میان غـــــزلها بمیرد  

گـــــــروهی بر آنند کین مــــــــرغ شیدا          کجــا عــاشقی کرد آنجــا بمیرد

عشق از نگاه مولانا

بیان "مولانا" بیانی عرفانی است که به زبانی دقیق و لطیف در آمده . ازنظر "مولانا" همه اوصاف کمال که در عالم وجود داشته باشد، همه صفات خداوند هستند. از این رو هر کاری که انسان انجام می دهد جلوه ای از خداست . مثلا زراعت هم کار خداست . زیرا خداوند در قرآن می فرماید :« آیا شما هستید که زراعت می کنید یا ما ؟» در واقع انسان همیشه نایب خدا در زمین است، در همه کارها هم از جانب خداوند نایب می شود. همه صفات کمال صفات خداوند هستند، "مولانا" عشق را هم از اوصاف خداوند می داند. او عشق اصلی را نزد خدا و آن را بسان زرناب می داند. در حالی که عشق انسانی ما فقط زراندود است، "مولانا" مثالی می زند مبنی بر اینکه آتش سرخ است‌، نور آن سفید است و چوب در حال سوختن هم منشا دود است. او معتقدست عشق ما دود دارد، در حالی که عشق خدا پاک است.

در نظر "مولانا" زر انسان جنبه حقانیت دارد ( عشق انسان تنها زراندود زر اصلی یعنی خداست ).

مولانا" معنی شناسی است که به حقایق و اسراری پی می برد که به انسان اختصاص دارد، خدا خود گفته است که به انسان همه اسراسر را با قید کل ها آموخته است.یعنی حقایق همه اسرار الهی در انسان ظهور دارد.بنابراین او وجود جامع و الهی و مظهر اسم الله است.به گفته اعوانی مراد "مولانا" این است که انسان نباید به مرده وجود فانی دل ببندد، بلکه بایستی به وجود ازلی حضرت حق دل ببندد.

از نظر حکما وجود مبتنی بر عشق است خداوند در قرآن می گوید:«همه موجودات زمین و آسمان در تسبیح خداوند هستند» . این گفته ممکن است به نظر ما به زبان شعر نزدیک باشد، ولی در حقیقت زبان وجود است، همه حکمای قدیمی هم زبان وجود را مبتنی بر عشق دانسته اند.

"ارسطو" فیلسوفی استدلالی و واضح منطق است، او با این وجه استدلالی خداوند را غایت همه اشیاء و معشوق همه اشیاء و موجودات گفته است.

ا صحبت درباره انسان شناسی "مولانا" بسیار گسترده است. اما درباره عقل و عشق نزد باید بگویم: مولانا عقل را بر جزیی و کلی تقسیم می کند، عقل کلی نزد او همان عشق است ،"مولانا" از عقل مکتسبی و قراردادری هم سخن می گوید. نزد مولانا آنچه با عشق تضاد دارد، عقل جزئی و دنیایی است که منکر عشق می شود.

آخرین شعر مولانا

رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن

ترک من خراب شبگرد مبتلا کن

ماییم و موج سودا شب تا به روز تنها

خواهی بیا ببخشا خواهی برو جفا کن

از من گریز تا تو هم در بلا نیفتی

بگزین ره سلامت ترک ره بلا کن

ماییم و آب دیده در کنج غم خزیده

بر آب دیده ما صد جای آسیا کن

خیره کشی است ما را دارد دلی چو خارا

بکشد کسش نگوید تدبیر خونبها کن

برشا خوبرویان واجب وفا نباشد

ای زرد روی عاشق تو صبر کن وفا کن

دردیست غیر مردن کانرا دوا نباشد

پس من چگونه گویم کین درد رادواکن

در خواب دوش پیری در کوی عشق دیدم

با دست اشارتم کرد که عزم سوی ما کن

گر ا‍‍ژدهاست بر ره عشق است چون زمرد

از برق این زمرد هین دفع اژدها کن

بر کدام جنازه زار می‌زند...؟(شاملو)

بر کدام جنازه زار می‌زند این ساز؟
بر کدام مُرده‌ی پنهان می‌گرید
این ساز ِ بی‌زمان؟
در کدام غار
بر کدام تاریخ می‌موید این سیم و زِه، این پنجه‌ی نادان؟

بگذار برخیزد مردم ِ بیلب‌خند
بگذار برخیزد!

زاری در باغچه بس تلخ است
زاری بر چشمه‌ی صافی
زاری بر لقاح ِ شکوفه بس تلخ است
زاری بر شراع ِ بلند ِ نسیم
زاری بر سپیدار ِ سبزبالا بس تلخ است.
بر برکه‌ی لاجوردین ِ ماهی و باد چه می‌کند این مدیحه‌گوی تباهی؟
مطرب ِ گورخانه به‌شهراندر چه می‌کند
زیر ِ دریچه‌های بی‌گناهی؟

بگذار برخیزد مردم ِ بیلب‌خند
بگذار برخیزد!
۱۸ شهریور ِ ۱۳۷۲

کد آهنگ برای وبلاگ

در این قسمت تعدادی کد آهنگ زیبا برای وبلاگ قرار میدم که امیداوارم ازش لذت ببرین؛ کد را در قالب وبلاگ در قسمت ویرایش قالب وارد کرده و ثبت کنید. 


آهنگهای این قسمت: 

ربنا از استاد شجریان-برادر از داریوش-معجزه از داریوش-جشن دلتنگی از داریوش-موسیقی بدون کلام (love story)-دلم طاقت دوری تو نداره از سیاوش قمیشی-موسیقی بدون کلام 1-موسیقی بدون کلام 2-دکلمه غمگین-دو پنجره از گوگوش-زخم زبون(فیلم سنتوری) محسن چاوشی-سنگ صبور(فیلم سنتوری) محسن چاوشی-من با تو خوشم(فیلم سنتوری) محس چاوشی-من میگم از سیاوش قمیشی-بعد از تو از گوگوش-موسیقی بدون کلام غمگین و عاشقانه-موسیقی بدون کلام گل گلدون-موسیقی بدون کلام گل سنگم-موسیقی فیلم میم مثل مادر-یار دبستانی من

ادامه مطلب ...

گفتاری از محمدرضا شجریان درباره‌ی استاد جلیل شهناز

 تنها خواننده‌ای هستم که خودم را شاگرد شهناز می‌دانم

درباره‌ی ساز «شهناز» که نمی‌شود صحبت کرد؛ ساز شهناز را فقط باید شنید. واقعاً درباره‌اش نمی‌شود حرف زد. می‌خواهم حال و هوای خودم را درباره‌ی این ساز بیان کنم؛ چون عاجزم از اینکه درباره‌ی ساز شهناز صحبت کنم. من اجازه می‌خواهم که کلمه‌ی «استاد» را از شهناز جدا کنم؛ چون پیشوند استاد برای شهناز کم است. امروزه این‌قدر این کلمه را به‌کار می‌گیرند که درباره‌ی شهناز، پیشوند استاد واقعاً کم است.

عکس: خبرگزاری میراث فرهنگی

ادامه مطلب ...

عشق و هوس

چه گستاخانه

    هوس را با عشق می آمیزند

و اشک های شهوت را

              گواه سوز دل می گیرند

اما هوس در عشق آنچنان خود را می نمایاند

که

       دود سیاه بالای شعله آتش سرخ

و آنچه از این معرکه به جا می ماند

خاکستری است

بر چشمان شهوت پرستان

        ولی من باز چشم امید به آسمان دارم

                                                  من به خورشید ایمان دارم

نامه‌ای بدون نقطه

نوشته ای که ذیلا از نظر شما می گذرد نامه ای است که مرحوم میرزا محمد الویری به مرحوم احمدخان امیر حسینی سیف الممالک فرمانده فوج قاهر خلج رقمی داشته که شروع تا خاتمه نامه تمام از حروف بی نقطه الفبا انتخاب و در نوع خود از شاهکارهای ادب زبان پارسی به شمار می آید. انگیزه نامه و موضوع آن قلت در آمد و کثرت عائله و تنگی معیشت بوده است. این نامه در زمان ناصرالدین شاه بوده.   

  

سر سلسله امرا را کردگار احد، امر و عمر سرمد دهاد. دعا گو محمد ساوه ای در کلک و مداد ساحرم و در علم و سواد ماهر. ملک الملوک کلامم و معلم مسائل حلال و حرام. در کل ممالک محروسه اسم و رسم دارم. درهرعلم معلم و در هراصل موسسم .در کلک عماد دومم درعالم، درعلم وحکم مسلم کل امم سرسلسله اهل کمالم اما کوطالع کامکار و کو مرد کرم؟

دلمرده آلام دهرم. کوه کوه دردها در دل دارم. مدام در دام وام، و علی الدوام در ورطه آلام دهرم هر سحر و مسا در واهمه و وسواس که مداح که گردم و کرا واسطه کار آرم که مهامم را اصلاح دهد و دو سه ماهم آسوده دارد. مکرر داد کمال دادم و در هر مورد مدح معرکه ها کردم. همه گوهر همه در، همه لاله همه گل، همه عطار روح همه سرور دل، اما لال را مکالمه و کررا سامعه و کور را مطالعه آمد. همه را طلا سوده در محک ادراک آورده احساس مس کردم و لامساس گو آمدم. اما علامه دهرم، ملولم و محسود و عوام کالحمار محمود و مسرور ... لا اله الا الله وحده وحده دلا در گله مسدود دار در همه حال که کارهای همه عکس مدعا آمد علاوه همه دردها و سرآمد کل معرکه ها عروس مهر در آرامگاه حمل در آمد. عالم و عام لام و کرام، صالح و طالح، صادر و وارد، کودک و سالدار، گدا و مالدار، همه در اصلاح اهل و اولاد و هر کس هر هوس در معامله و سودا دارد آماده و اطعمه و هر سماط گرد آورده، حلوا و کاک، سرکه و ساک، کره و عسل، سمک و حمل، گرمک و کاهو، دلمه و کوکو، امرود و آلو، الی کلم کدو، همه در راه، مکر دعاگو که در کل محرومم و در حکم کاالمعدوم. اگر موهوم و معلول معدل سه صاع و دو درم ارده گردد حامد و مسرورم. مگر کرم سر کار اعلی که سرالولد و سرالوالد در او طلوع کرده و دادرس آمده، درد ها دوا، وامها ادا و کامها روا گردد.

له طول عمر کطول المطر سواء له الدرهم، و که المدر دهد مرد را کام دل کردگار همه عمر آسوده و کامکار دل آرا همه کار و کردار او ملک در سما مادح کار او طول الله عمره و دمره حاسده، هلک اعدائه، اعطه ماله، اصلح احواله و اسعد اولاده مدام السماء.

در آوردن صدای ووووزلا

اگر بازی‌های جام جهانی 2010 را دنبال کرده باشیدحتما صدای ووووزلا (Vuvuzela) را شنیده‌اید.

مخصوصا در بازی افتتاحیه که بین تیم میزبان یعنی آفریقای جنوبی و مکزیک برگزار شد،تماشاگران آفریقایی آنقدر بر این بوق دمیدند که حتی صدای گزارشکر بازی هم در آمد!

این بوق که صدایی شبیه صدای فیل یا حرکت دسته جمعی زنبورها ایجاد می کند ، حدودا یک متر طول دارد و برای دمیدن در آن نیاز به شش های بسیار قوی دارید.  

http://www.spitorswallow.co.za/blowme.php

::برای در آوردن صدای ووووزلا بر روی لینک بالا کلیک کنید:: 

حالا اگر شما علاقه خاصی به نواختین این بوق دارید می توانید به صورت آنلاین ووووزلا را امتحان کنید.کافیست در این صفحه روی دکمه !blow me کلیک کنید تا صدای این بوق هم شروع شود.همچنین بر اساس مقدار زمانی که توانستید دکمه را پایین نگه دارید و صدا را تحمل کنید یک رکورد به شما تعلق می گیرد.

وصیت نامه عجیب زنده یاد حسین پناهی


::
وصیت نامه عجیب زنده یاد حسین پناهی::
قبر مرا نیم متر کمتر عمیق کنید تا پنجاه سانت به خدا نزدیکتر باشم.

بعد از مرگم، انگشت‌های مرا به رایگان در اختیار اداره انگشت‌نگاری قرار دهید.

به پزشک قانونی بگویید روح مرا کالبدشکافی کند، من به آن مشکوکم!

ورثه حق دارند با طلبکاران من کتک ‌کاری کنند.

عبور هرگونه کابل برق، تلفن، لوله آب یا گاز از داخل گور اینجانب کیدا ممنوع است.

بر قبر من پنجره بگذارید تا هنگام دلتنگی، گورستان را تماشا کنم.

کارت شناسایی مرا لای کفنم بگذارید، شاید آنجا هم نیاز باشد!

مواظب باشید به تابوت من آگهی تبلیغاتی نچسبانند.

روی تابوت و کفن من بنویسید: این عاقبت کسی است که زگهواره تا گور دانش بجست.

دوست ندارم مردم قبرم را لگدمال کنند. در چمنزار خاکم کنید!

کسانی که زیر تابوت مرا می‌گیرند، باید هم قد باشند.

شماره تلفن گورستان و شماره قبر مرا به طلبکاران ندهید.

گواهینامه رانندگیم را به یک آدم مستحق بدهید، ثواب دارد.

در مجلس ختم من گاز اشک‌آور پخش کنید تا همه به گریه بیفتند.

از اینکه نمی‌توانم در مجلس ختم خودم حضوریابم قبلا پوزش می طلبم
روحش شاد

دیکشنری انگلیسی به عربی و کردی با فرمت جاوا

دیکشنری انگلیسی به عربی و کردی تقدیم به علاقمندان زبان کردی که با فرمت جاوا منتشر شده است.

دیکشنری انگلیسی به کردی و عربی AwroDic

_____________________________________________
 
راهنما :  لینک دانلود این مطلب را از کادر زیر کپی کرده

و بر روی محل تایپ قسمت آدرس مرورگر اینترنتی خود Paste نمائید

و . . . (بقیه در ادامه مطلب)

ادامه مطلب ...