چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای کشور

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: آزمایش های متعددی بر روی گرد و غبارهای اخیر کشور انجام شده اما هیچگونه اورانیوم ضعیف شده در آنها مشاهده نشده است. 

محود جواد محمدی زاده روز شنبه در مراسم بازدید از بیمارستان فارابی در یک نشست خبری افزود: برخی از رسانه ها در این زمینه نگرانی هایی را ایجاد می کنند .این در حالی است که آزمایش های متعددی برروی این گردو غبارها انجام شده و هیچ گونه آلودگی از اورانیوم ضعیف شده در آنها مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا ،  وی با اشاره پدیده اخیر گرد و غبار در کشور اظهارداشت: تهران مدتی است دچار پدیده نوظهور گردو غبار شده و مشکلاتی نیز دراین راستا بوجود آمده است.
معاون رییس جمهور افزود: چندین کانون ریز گردها در کشور وجود دارد که مشکل برخی از آنها از جمله جنوب غرب کشور برطرف شده است.
وی گفت : در فلات مرکزی در اطراف یزد و کرمان نیز مناطقی وجود دارد اما چون مسکونی نیست مشکلاتی در پی ندارد اما در منطقه هامون در اطراف سرخس در سیستان و بلوچستان نیز این مشکل وجود دارد که تا دو سال آینده حل می شود.

محمدی زاده با اشاره به اینکه این گرد و غبارها هیچ گونه عامل داخلی ندارند گفت: ۵۵ درصد این غبارها از عراق ، ۲۵ درصد سوریه ، حدود هفت تا هشت درصد از اردن و بقیه از شمال افریقا و صحرای عربستان است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۴ استان کشور درگیر این پدیده است که بیشترین مشکلات برای استان های کردستان ، ایلام ، سیستان و بلوچستان و بوشهر پیش آمده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سه سال پیش در خصوص عملیات مالچ پاشی و بیابان زدایی با عراق به موافقت هایی رسیدیم اما به دلیل انتخابات در این کشور این همکاری همچنان به تعویق افتاده است ، اولین کانون همکاری ۴۵ میلیون دلار است که باید آنان هزینه کنند.
ویبا اشاره به آلودگی برخی کلان شهرها به ویژه شهر تهران اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلایندگی ها امسال با قوت بیشتری دنبال می شود و در هشت کلان شهر به مرور اجرا می شود.
به گفته برخی آلاینده ها مانند منواکسید کربن ذرات معلق در هوا در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
محمدی زاده با اشاره به اینکه چندین محور در خصوص کاهش آلایندگی دنبال می شود گفت: یکی از آنها خارج کردن خودروهای فرسوده است که تا کنون ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده و قرار است در سال ۱۳۸۹ نیز همین میزان خودرو از رده خارج شود.
به گفته وی دراین راستا مشکل موتورسیکلت های دو زمانه نیز برطرف شده است.
وی با اشاره به گازسوز کردن خودرو ها به عنوان یکی دیگر از راهکارها افزود: تا کنون یک و نیم میلیون خودرو گازسوز شده و توسعه مراکز CNG در دستور کار دولت قرار دارد.
معاون رییس جمهور ادامه داد: استاندارد سازی خودروهای تولید داخل ، حمایت از حمل و نقل عمومی ، طرح فرهنگ سازی در خصوص موضوع محیط زیست و بهبود کیفیت فرآوری های سوختی کشور از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
وی گفت: وزارت نفت باید ظرف مدت سه سال آلایندگی فراوری های نفتی خود را به زیر ۵۰ PPMبرساند که در حال حاضر حد استاندارد جهانی آن بسیار پایین تر از این عدد است.

نظرات 1 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 24 خرداد 1389 ساعت 10:02 http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد