چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

روز جهانی محیط زیست(15 خرداد - 5 ژوئن)

به گزارش شهر به نقل از مرکز اطلاعات و اخبار ملل متحد در تهران (UNIC)دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست ، 5 ژوئن 2010 ، 15 خرداد از مردم جهان خواست تا با هم تصویر جدیدی برای تنوع زیستی ایجاد کنند.

کشور روآندا میزبان بین‌المللی جشن روز جهانی محیط زیست 2010 است. این کشور کوچک در منطقه‌ی دریاچه‌های بزرگ آفریقا به سرعت به عنوان پیش‌تاز سبز، شهرت بدست می‌آورد. روآندا به عنوان زیستگاه 52 گونه در معرض خطر، شامل گوریل کمیاب کوهی، می‌خواهد نشان دهد که چگونه پایداری محیط زیست به اساس رشد اقتصادی یک کشور می‌تواند گره خورده باشد. با وجود چالش‌های زیاد در این کشور مانند فقر و نابودی گسترده زمین، این سرزمین هزار تپه در حال احیای جنگل‌ها، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از کشاورزی پایدار و توسعه تصویری سبز برای آینده است.

 

امسال شهر کیگالی ضربان قلب جشنی جهانی، چند فرهنگی و بین نسلی سیاره ما و میلیون‌ها گونه آن و راه‌های بی شماری خواهد بود که حیات در کره زمین را به هم مربوط می‌کند. در این روز جهانی محیط زیست این جانب از همه افراد، از کیگالی تا کانبرا، از کوالامپور تا کوئیتو درخواست می‌کنم به ما کمک کنند زنگ خطر را به صدا در آوریم. تجدید ارتباط با طبیعت، زندگی را تقویت می‌کند. با هم، می‌توانیم تصویر جدیدی برای تنوع زیستی ایجاد کنیم: "گونه‌های بسیار. یک سیاره. یک آینده"

بر اساس این گزارش در شهر Pittsburgh در شمال آمریکا که میزبان این برنامه در روز محیط زیست امسال است برنامه هایی با موضوع مدیریت اکوسیستم ها و اقتصاد سبز در 6 هفته میان روز زمین پاک و روز محیط زیست بر گزار شده است.

این گزارش حاکی است در شهر دهلی مسابقه های نمادین دوچرخه سواری برای حفظ محیط زیست برگزار می شود.

در ایران نیز سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های متنوعی در زمینه فرهنگسازی وافزایش آگاهی عمومی در رابطه با محیط زیست ، آلودگی منابع و حفظ اکوسیستم های طبیعی در نظر دارد که از 16 خرداد به مدت یک هفته این برنامه ها برگزار می شوند.

نظرات 3 + ارسال نظر
غزلک دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 15:50 http://golemamgoli.blogsky.com/

خدا اون بالا نیست، خداهمه جا هست!

آهنگ با حالی هم گذاشتی رو وبت:X

عجب! پانزده خرداد روز جهانی محیط زیسته؟؟؟ مع الاسف، تو مملکت ما که تو این تاریخ فقط یه چیز اهمیت داره، گور بابای محیط زیست!

سلام
ممنون از این همه احساس و وقتی که برای وبلاگم گذاشتی
خوشحال میشم باز هم از نظراتت استفاده کنم
وبلاگتو گذاشتم تو جعبه لینکدونیم
تو فرصت مناسب چرخی توش میزنم
راستی این ایمیل و ای دی یاهوی منه:
id: ahooye_s
email: kurdistan1388@live.com
خدانگهدار فعلا

آموزشکده خوارزمی دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 16:10 http://diplom.blogsky.com

رفع مشکل مدرک تحصیلی با استعلام از آموزش و پرورش

غزلک دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 16:18 http://golemamgoli.blogsky.com/

مطلب کودک آزاریت هم خیلی جالب بود، نشد همونجا واست کامنت بذارم:)

سپاسگذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد