چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

چهــره بــه چهــره

خدا اینجاست

ارتباط موبایل با نازائی مردان !

استفاده بیش از حد از تلفن های همراه ممکن است به قوه بارورسازی مردان صدمه بزند...

پژوهشگران دریافته اند مردانی که روزانه برای بیش از چهار ساعت از تلفن همراه استفاده می کنند، اسپرم های کمتری تولید می کنند و قوه حرکت اسپرم هایشان و کیفیت آنها بدتر است.
نتایج این مطالعه که بر روی 364 مرد توسط دانشگاه اوهایو انجام شد، به کنفرانس انجمن آمریکایی پزشکی تناسلی در نیواورلئان ارائه شده است.
ولی یک متخصص بریتانیایی می گوید این که تقصیر را به گردن موبایل بیاندازیم صحیح نیست زیرا آنها در نزدیکی بیضه ها استفاده نمی شوند و دلیل احتمالی می تواند نشستن زیاد باشد.

این گروه از پژوهشگران اسپرم های 364 مرد که در کلینیک باروری مومبای (بمبئی) به همراه همسرانشان در هندوستان تحت درمان بودند را مورد آزمایش قرار دادند.
یافته ها نشان داد که کسانی که بیش از حد از تلفن همراه استفاده می کنند یعنی بیش از چهار ساعت در روز، بطور متوسط کمترین میزان اسپرم را تولید می کنند؛ یعنی پنجاه میلیون در هر میلی لیتر و هم اسپرم هایشان پایین ترین کیفیت را دارند.
مردانی که روزانه دو تا چهار ساعت از تلفن های همراه شان استفاده می کنند متوسط میزان اسپرم شان 69 میلیون در هر میلی لیتر است و سلامتی اسپرم ها نیز در حد متوسط است.
مردانی که گفته اند به هیچ عنوان از موبایل استفاده نمی کنند بیشترین میزان اسپرم را داشته اند؛ 86 میلیون در هر میلی لیتر و اسپرم های آنها بهترین کیفیت را داشته اند.
عواقب احتمالی استفاده از موبایل
دکتر آشوک آگاروال که این تحقیق را سرپرستی کرده است در کنفرانس نیو اورلئان گفت که این تحقیق ثابت نمی کند که استفاده زیاد از تلفن همراه به باروری صدمه می زند، ولی نشانگر آن است که تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

وی گفت در این تحقیق افت قابل توجهی در مهمترین ملاک های سنجش سلامت اسپرم به چشم می خورد و این وضع مسلما باید خود را به صورت کاهش میزان باروری، که در سراسر جهان قابل مشاهده است، نشان داده باشد.
دکتر آگاروال گفت: "مردم مثل مسواک از موبایل بدون اندیشیدن به عواقب احتمالی آن استفاده می کنند. ولی موبایل می تواند اثر مخربی بر باروری داشته باشد."
وی ادامه می دهد که این ارتباط هنوز ثابت نشده است، اما ممکن است تاثیر عظیمی داشته باشد زیرا تلفن های همراه امروزه بخشی از زندگی ما شده است.
او تصور می کند که تشعشات موبایل ممکن است سلامت اسپرم ها را با آسیب رساندن به دی ان اِی به خطر بیندازد، بر روی سلول های بیضه که تولید کننده تستسترون هستند و یا مجاری تناسلی که اسپرم تولید می کند، تاثیر بگذارد.
اما یک متخصص بریتانیایی وجود ارتباط بین کاربرد تلفن همراه و عقیمی در مردان را زیر سوال می برد.
دکتر آلن پیسی استاد آندرولوژی (تناسل شناسی) دانشگاه شفیلد می گوید: "این یک تحقیق خوب است ولی تصور نمی کنم که از پس تببین موضوع برآمده باشد."
البته هنوز تا رسیدن به نتایج دقیق تر و کاملا تائید شده راه زیادی در پیش است.

نظرات 2 + ارسال نظر
۳۰۱۰۴۰ پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 12:51 http://301040.blogsky.com

عشق یعنی: مادر..؛ صبر یعنی: همسر..؛ مهر یعنی: دختر..؛ نور یعنی خواهر..!؛
هرچه هستی... عشق یا مهر..، نور یا صبر..، روزت مبارک!؛
لینک ادامه ی مطلب...
http://301040.blogsky.com/1389/03/13/post-518

:))
روز زن بر هر زن٬ خواهر زن٬ برادر زن٬ آمپول زن٬ پنبه زن٬ بیل زن٬ جر زن٬ زیر آب زن و بقیه زنها مبــــــــــــــــــــــــارک!!!
شوخی بوداااااا

باقری پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 14:09 http://haqiqat.mihanblog.com

اشهد ان فاطمة بنت رسول الله عصمة الله الکبری و حجة الله علی الحجج

مژده دهید که مادر امام حسن وامام حسین متولدشد
مژده دهید که مادر بشریت متولد شد
عرض ادب واحترام وتبریک به پیشگاه حضرت صاحب الزمان بقیه الله الاعظم(عج)وشمادوستان بزرگوار وعزیز به مناسبت میلاددخترنبوت-همسرولایت ومادر امامت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد